Heart-ers ✿

Monday, January 6

Special entry : Norshafinaz Abdul Sani.

Assalammualaikum.

Entry pembuka 2014. Selamat tahun baru semua. Muka kasi senyum sikit baru ada manis mari. :)

Entry ini khas untuk kawan baik aku, Norshafinaz Abdul Sani. Terimalah. Eceh, macam nak nyanyi pehal. 
Sebelum tu. Selamat Hari Lahir Kawan Baik yang ke 22. Hari lahir 01/01/2014 sesuai dengan entry pembuka 2014 aku. Masih tak terlambat bukan.

Kawan baik aku yang aku bawak dia sama-sama dalam hidup aku selama 12 tahun ni dah besar dah berjaya. Dah cantik dah sekarang. Dulu masa mula mula kenal darjah 3 selekeh je tengok, naik basikal pakai gaun pastu garang bajet bajet. hahaha. Betul, tak sangka boleh jadi kawan baik sampai ke hari ni. Tergelak ingat cerita lama. Main tanah kat longkang. Zaman tu gadget paling canggih kitorang adalah kaset kosong dengan radio pastu record suara sendiri. Shafinaz ni dari dulu suka menyanyi. Aku ingat lagi, dulu ada orang panggil dia Ziana Zain. Aku tak ingat kenapa. Tapi bukan sebab suara. So, dia rakam lah suara dia then ajak aku nyanyi sama. Dia tak tahu ke level suara katak tu lagi tinggi dari suara aku. Dia pernah buat cover tanpa muka kat youtube. Bagi dengar suara je. haha. Tapi dia dah padam agaknya. Haha. 

Dari sekolah rendah bawak ke sekolah menengah. Jodoh kuat. Jumpa lagi sebab kitorang satu sekolah. Sekolah Tinggi Kluang. Tinggi katakau. haha. Tapi sekolah menengah aku duduk asrama dan dia tak. Dia suka cakap Mak aku tak suka aku duduk rumah sebab tu mak aku suruh duduk asrama. hahaha. Gurau kasar tau. Pastu dah sekolah menengah tu mulalah hormon masing2 dah naik, proses untuk mencapai kematangan. Kami ada kawan, kami ada cerita, kami ada benda baik, benda buruk semua nak share. Kat sekolah tu kalau kawan sebaya tak mampu nak tolong aku tahu aku ada kawan yang tak berapa nak sebaya ni. Dia sentiasa ada. 
The latest picture of us.
Dalam banyak2 kenangan, ada satu kenangan yang aku rasa memang paling lol sekali. Aku tak pasti kau ingat ke tak. Tapi takpe, aku ingatkan. Dulu rumah fifah banyak kucing kan. Pastu dia selalu balik kampung, kita selalu diberikan amanah untuk bg kucing makan. Tapi yang bongoknya, kita takde kunci nak masuk. So, kita decide panjat rumah fifah. Macam-macam gaya kita buat. Dah macam perompak waktu siang. Padahal nak buat kebaikan tu. Hahaha. lawak weh. Nak masuk satu hal cuak takut orang nampak kita panjat-panjat. Lepastu nak keluar pulak satu hal. Tak reti nak keluar macam mana. lawak. Haha.

Ada banyak lagi cerita lawak. Tapi nak cerita semua penat jugak. haha. Sebelum aku akhiri entry aku ini. Aku doakan kau sentiasa berjaya shafinaz. Aku juga doakan kau berjumpa dengan jodoh yang tepat. Yelah, umur macam kau dah boleh kahwin dah sebenarnya. Tak de istilah terlalu awal lagi untuk aku cakap pasal jodoh. kan? Hahaha. Semoga semua perkara yang pahit perit dan segala itu, boleh jadikan kita lagi matang. Tak sabar aku nak cerita pasal friendship kita masa kecik2 kat anak2. hahaha. Okay lah. Sayang kau kawan. Bye. 

Happy Birthday my lovely friend. Sanah Helwah. 

Sahabat baik adalah sahabat yang selalu ada di hati dan diingati. :)

No comments: