Heart-ers ✿

Sunday, March 11

Split Girls Personalities.


Photobucket

Dah mandi? Belum? okey kita sama. hehe. Hari ni aku teringin nak bebel panjang panjang. Humm, panjang tak panjang sangat la. Tengok je lah nanti.

Berdasarkan pada tajuk. SPLIT GIRLS IDENTITY. Perubahan Personaliti perempuan. haha. siap terjemahan sekali aku bagi. Dah dah. aku kena straight forward. untuk mengelakkan sebarang unsur salah tajuk. hi hi
Aku tak rasa lah perempuan je kot . Tapi mengikut pengalaman dan pengamatan aku. Almost girls lah yang banyak sangat personaliti ni. Diorang ni bukan hipokrit or bertalam talam atau apa pun tau.Tapi diorang ni berubah mengikut keadaan. Okay, but not for all girls. CERTAIN.

First, bila dengan family. Aku selalu nya tak akan banyak cakap. Aku banyak diam dan buat hal sendiri je. Tak tahu kenapa. Maybe sebab aku anak bongsu. Eh? ada kaitan? haha. Tak tak, sebab aku dalam family memang selalu buat hal sendiri. Mungkin ini memang perangai aku. Mama pun cakap aku ni pelik sikit. Dalam family kan, kadang2 memang susah aku nak bercakap, bercerita ke hape ke. Tak puas hati pun aku pendam je. Aku jenis protes. Mulut tak bising tapi tingkah laku je lebih. Ayah tanya sepatah, aku jawab sepatah. Tanya lagi sepatah terus dah takde patah -.-'  . Aku kadang2 banyak cakap jugak. Lagi lagi bila aku tengah excited. Aku akan ceritaaaaaa je kat mama tanpa henti. Sejak2 dah menginjak usia. Aku punya panas baran dah kurang sikit. Tapi aku tahu aku anak yang baik. hehe. 


Second, dengan kawan-kawan. Well, dah yang baca blog ni pun memang kawan2 kan. hehe Berbanding dgn family and friends. Aku teruuuuussss je berubah. Terus jadi bising, banyak cakap tak henti, gelak kuat kuat, cerita merapu, apa apa lah and i free to be myself bila dgn kawan2. Hilang stress. Sometimes, aku rasa aku tak kenal siapa diri aku kalau takde kawan2. Aku boleh jadi diri aku sendiri bila dgn kawan2. Segala permasalahan aku, memang aku cerita dekat kawan.

Then, with love one ;) aku macam biasa je. Macam dgn kawan2 je la. Tapi yang aku rasa lain, aku lebih sensitive. Manja tu memang. Maybe sangat kot. haha. Yelaaah, dgn sape lagi kalau tak ehem ehem sendiri. Aku dengan member aku akan tunjuk aku ni kuat. Tapi dgn dia tak. Aku bukan mengada nagada tak nak jadi kuat. Tapi selalunya bila aku jadikan dia punca kekuatan aku, dia jugak jadi punca kelemahan aku. Haihh. bunga bunga ayat awak ye diana. pening saya

Bila aku kat sekolah/kolej. Sama je bila aku dgn kawan2. Sebab dekat sekolah aku jumpa kawan2 aku. Tapi dalam kelas, aku senyap. Aku kacau orang bila aku bosan. Tapi mostly aku senyap lah sebab aku mengantuk. Weh weh, dah sem 2 ni, aku dah tak mngantuk. Hebat weh! *clap clap clap ok terima kasih atas tepukan hambar itu. -.-''

When im alone? hurm.. bila aku sorang2 aku selalu hidup dalam khayalan je memanjang. ahh malas lah cakap. malu plak. haha. okay dah. Tapi, bila orang yang tak kenal aku, for sure diorang akan cakap aku ni seorang pendiam dan pemalu. Bila dah kenal! haha. kau tau tau lah sendiri :) hik hik

source : we heart it
Annnndddd girls? how bout you? are we same side? ehehe. By the way, just be yourself. Split personality is normal. Not being hypocrites. 
There has a lot diff between just split and hypocrite. Happy with yourself and dont try to be others

bui bui you all :)



No comments: